Gradimo region lidera

“Mi snažno verujemo u ovaj naš region i uvereni smo da on tek treba da ostvari svoj puni potencijal.”

Propulsion Fond je jedinstven. Osnovan je u bliskoj saradnji s vodećim kompanijama u regiji i istovremeno je i komunikacijska agencija i fondacija sa jasnom društvenom misijom. “Mi smo retka zverka među agencijama”, kako to Darko Soković slikovito opisuje. Ovo nije njegovo prvo javno delovanje u njegovoj karijeri, budući da je društveni aktivizam otkrio još tokom studija.

Danas imamo tri produkcijska centra, u Beogradu, Sarajevu i
Podgorici, i operacije na Kosovu. Više od 30 ljudi svakodnevno dizajnira, piše, snima, proizvodi mobilne i web aplikacije, stvara vrhunski video, animirani i televizijski sadržaj, vodi kampanje na društvenim mrežama i kreira jedinstvena komunikacijska rešenja za oko 60 klijenata godišnje. Vrhunac naših usluga su Propulsion programi, koji služe kao sredstvo za sprovođenje i ostvarivanje društvenog uticaja, a pokrenuti su i podržani od strane vodećih kompanija u regionu. Najvažnije od njih su: SBB, Erste banka Crna Gora, Sparkasse banka BiH, AstraZeneca, Henkel, Apatinska pivara, Microsoft, Coca-Cola HBC Crna Gora i Kosovo, Erste banka Srbija, UNDP, UN Women, AmCham BiH, Privredna komora Crne Gore.

CorD: Koji interes imaju velike kompanije da preko Propulsiona, a ne na primer samostalno, demonstriraju sopstvenu društvenu odgovornost?

Prema istraživanju Istina o mladima (McCann Truth Central, 2016), oko 90% mladih u Srbiji smatra CSR aktivnosti ključnim delom operacija svakog ozbiljnog brenda u želelo bi da se kativno uključi, fizički ili intelektualno, u aktivnosti takvog brenda. Jasno je da imamo generaciju koja je vrlo svesna činjenice da su kompanije one koje igraju presudnu ulogu u oblikovanju naših društava i mladi su spremni da se zajedno sa privrednim sektorom upuste na takvo jedno putovanje.

Upravo zbog toga sve što radimo vodi ka jednom cilju: da se izgradi jaka, heterogena i relevantna zajednica posvećena kompanijama i društvu u celini. Takva zajednica predstavlja akumulirani društveni kapital kompanije koji se može iskorititi tamo gde kompanija to želi. Takođe, ona predstavlja i skup budućih korisnika, kupaca, konsultanata, partnera i inovatora. Istovremeno, takva zajednica generiše kapilaran, spoljni inovacioni mehanizam na način kako nije moguće kroz centralizovani misaoni proces u maloj grupi.

Naš program pretvara talente u lidere, nejasne ideje u inovativne projekte i kreira ambasadore vrednosti naših korporativnih partnera. Na taj način mi osnažujemo sjajne ideje i njihove pokretače i transformišemo region.

CorD: Vi lično ste, još davno, među prvima u Srbiji, radili na spajanju recimo studenata iz Beograda i Prištine, kada je to delovalo kao nemoguća misija, u potrazi za onim što im je zajedničko, a ne onim što ih deli. Može li se reći da je i sama ideja Propulsion Fonda za rad u regonu na tom tragu?

Verujemo da baviti se komunikacijom podrazumeva, zapravo, aktivno raditi na promeni. Mi, naime, snažno verujemo u ovaj naš region, sa svim njegovim manama i vrlinama, i uvereni smo da on tek treba da ostvari svoj puni potencijal. Zato smo danas pioniri koncepta strateškog korporativnog društvenog uticaja i ulaganja u Zapadnom Balkanu; Propulsion Fond godišnje upravlja sredstvima u vrednosti oko 600.000 evra korporativnog ulaganja. Vidimo sebe u prvom talasu novog razvoja regiona, na čijem su čelu kompanije koje su razumele da jedino ulaganjem u zajednicu i sam biznis može održivo i stabilno da napreduje.

CorD: Kažete da oblikujete budućnost regiona, radeći sa mladim liderima – kako? Koji Propulsion projekat biste izdvojili koji pokreće procese i „oblikuje budućnost“?

Znamo kako da zajedno s vodećim kompanijama u regionu privučemo i prepoznamo mlade koji imaju vredne ideje i da ih zatim uključimo u neki vid takmičenja tokom kojeg istovremeno stiču veoma vredno znanje i da na kraju među njima odaberemo pobednike. Programi kao što su Šampioni svaki dan, Živi svoju ideju ili Superste.net zaista su postavili zlatni standard kada su po sredi strategije korporativnog društvenog uticaja i ulaganja vodećih kompanija u regionu. Samo u 2017. godini više od 1.100 alumnista koristilo je prednosti ovih programa, uključujući rad sa oko 40 mentora, sa približno 1.600 radnih mentorskih sati. U istoj godini naši programi nagrađeni su više puta, između ostalog i nagradom UEPS i Virtus u Beogradu, Iskra u Podgorici i The Internationalist u Njujorku.

CorD: Možda je simplifikovano stvari posmatrati kroz novac, ali činjenica da su u Fond kompanije za godinu dana uložile oko 600 000 evra govori da privrednici imaju potrebu da slede vaše ideje izgradnje svesti o demokratiji, poštovanju ljudskih prava, rodnoj ravnopravnosti i drugim ciljevima koje ste postavili. Može li se reći da su ljudi u biznisu svesniji potrebe oblikovanja regiona „za budućnost“ od političkih lidera?

Samo u Srbiji, kompanije godišnje izdvajaju oko 22 miliona evra za društvenu dobrobit. S tim novcem može da se napravi manje od tri kilometra autoputa na Koridoru 10, recimo. Ali ako taj novac bude uložen u brilijantne mlade umove, stvorićemo novu generaciju koja će biti sposobna da izgradi stotine kilometara autoputeva, stvori nove ideje u biznisu, umetnosti, kulturi, inovacijama, obrazovanju. Vodeće kompanije našeg regiona su te koje imaju snagu, znanje i resurse da ovaj region transformišu. Zajedno sa njima, gradimo region lidera. Zato ekskluzivno mogu da najavim i lansiranje Propulsion League, inovativnog internog programa razvoja talenata koji će biti otvoren za sve naše alumniste i saradnike, da dodatno razviju svoje veštine, pokrenu projekte koje žele, a neki od njih se i zaposle kod nas u Fondu. Računamo da će ovo biti vodeći program te vrste.

 

Darko SOKOVIĆ
Intervju za CorD magazin, 2018.